عنوان مقاله:

آشنایی با محصول سیلی فیت

معرفی محصول:

Liver cleanse سیلی فیت  یک کمپلکس گیاهی منحصر به فرد و ۱۰۰ درصد طبیعی می باشد که به منظور محافظت از کبد و درمان بیماریهای کبدی در شرکت بهارستان صنوبر طراحی و تولید گردیده است.

 این فرآورده گیاهی مجموعه بسیار کامل و جامعی  از کلیه ترکیبات گیاهی موثر در  تقویت عملکرد کبد و حفاظت از آن میباشد که در فرآورده های دارویی مختلف و طب سنتی ، از دیرباز کاربرد داشته است.

مواد موٍثره:

این فرآورده گیاهی حاوی ۹ گیاه مختلف شامل Anethum graveolens ،Allium sativum ،Cinnamomum verum ، Coriandrum sativum ،Carum carvi ، Cuminum cyminum ، Fumaria officinalis ، Cichorium intybus و Zingiber officinale میباشد.

 از مهمترین گروه ترکیبات موثره آن میتوان به ترپن‌ها، فنل‌ها، فلاونوئیدها و آلکالوئیدها ،سزکوئی‎ترپن‌‎ها (زینجیبرول، زینجیبرن)، ترکیبات دی سولفیدی ، اسیدهای چرب  مانند اسید اولئیک، اسید لینولئیک، پتروسلینیک و پالمیتیک اسید ، فوماریک اسید  ، آلیسین ، سینامومین ، اینولین ، دی کارون و لیمونن ، بورنول ، لوتئین، کاروتن، کریپتوزانتین و عناصر و مواد معدنی ضروری اشاره نمود.

گروه درمانی:

محافظت کننده کبد, صفرا آور

موارد مصرف :

  •  به عنوان محافظ  و تقویت کننده عملکرد کبد
  •  درمان حمایتی در مشکلات کیسه صفرا
  • درمان حمایتی در بیماری های مزمن و حاد  کبدی (کبد چرب و سیروز کبدی)
  • کاهش دهنده عوارض کبدی داروها

مکانیسم اٍثر:

این کمپلکس گیاهی باعث بازگشت آنزیم‌های کبدی به میزان نرمال آن شده و کبد را از مواد سمی پاکسازی می‌کند.

به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی و مستقیم ، قدرت نوسازی سلولهای کبد را افزایش داده و باعث عملکرد نرمال ان میشود.

با ممانعـت از اتصـال سموم به رسپتورهای سلـول های کبدی باعث غیرقابل نفـوذ کردن آن نسبت به سموم کبدی مـی گـردد و همچنان با ترمیم هپاتوسیت های آسیب دیده از  کبد  در مقابل اثرات مضر و زیان آوری که زندگی انسان را تهدید مینماید،  حفاظت می کند.

خاصیت آنتی اکسیدانی این کمپلکس گیاهی مانع پراکسیداسیون چربی در کبد گردیده و از انباشته شدن چربی در سلول های کبدی جلوگیری بعمل می آورد.

این فرآورده گیاهی با تقویت عملکرد انسولین در بدن و کاهش تری گلیسرید خون نیز در درمان کبد چرب نقش دارد.

نحوه و مقدار مصرف:

دوز و مقدار مورد نیاز وابسته به نوع و شدت بیماری فرد ، متفاوت است؛ لیکن این محصول را دقیقاً همانطور که پزشک به شما تجویز کرده است، استفاده نمایید. البته دوز معمول مصرف آن ۳۰ سی سی بعد از هر وعده غذایی میباشد.

موارد منع مصرف:

در موارد حساسیت بیش از حد به این محصول و انسداد شدید مجاری صفراوی منع مصرف دارد.

.مصرف در دوران بارداری و شیردهی:

مصرف در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود

عوارض جانبی :

ممکن است یک اثر ملین ملایم در مصرف این دارو دیده شود. البته عوارض جانبی این فرآورده گیاهی بسیار محدود  و زودگذر می باشد.

تداخلات داروئی:

این فرآورده گیاهی تداخل دارویی خاصی ندارد؛ اما بهتر است که اگر داروی خاصی مصرف می کنید، حتما قبل از مصرف آن با پزشک داروساز مشورت کنید.

شرایط نگهداری:

دارو را در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه دارید.

 

موارد هشدار و احتیاطات ویژه حین مصرف:

تغییرات محسوس در تستهای تشخیصی کبد چرب ،  پس از ۳ ماه استفاده مداوم مشاهده میشود.