عنوان مقاله:

آشنایی با محصول کراشر فیل

معرفی محصول:

کراشر فیل( (Kidney and bladder stone crusherیک کمپلکس گیاهی منحصر به فرد و ۱۰۰ درصد طبیعی می باشد که به منظور پیشیگری و دفع سنگ کلیه و مجاری ادراری در شرکت بهارستان صنوبر طراحی و تولید گردیده است.

این فرآورده گیاهی مجموعه بسیار کامل و جامعی  از کلیه ترکیبات گیاهی موثر در درمان نفریت مزمن، سیستیت و سنگ های ادراری میباشد که در فرآورده های دارویی مختلف و طب سنتی ، از دیرباز کاربرد داشته است.

مواد موٍثره:

این کمپلکس گیاهی حاوی ۱۶ گیاه مختلف میباشد که از مهمترین آن به Alhagi ، Mentha pulegium  ،Tribulus terrestri ، Cichorium  intybus ، Rosa canina ، Arctium lappa،Urtica dioica،Allium sativum و Fumaria officinalis میتوان اشاره کرد.

همچنین می توان از ترکیبات موثره آن به ترکیبات فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها، فیتواستروئیدها و تانن‌ها ، آلکالوئید ها ، توکوفرول‎‌ها، پلی فنل‌ها ، آنتی سیانیدین‎‌ها، تری‌ترپن‌ها ، کومینها،ساپونینها، پلی استیلنها ، آمین‌ها، استرول ها، اسیدهای چرب اساسی مثل اسید لینولئیک (Omega-6) و اسید لینولنیک (Omega-3) فنلیک اسید، فوماریک اسید ، اسکوربیک اسید، اسید آرکتیک، اسید پروپیونیک، اسید بوتیریک ، اسید لوریک، اسید استئاریک، اسید پالمیتیک، رزین، تاش ، اینولین ،آشیلین ، سالیدس ، سالیسین و اینولین را نام برد.

گروه درمانی:

درمان سنگ کلیه ، مثانه و مجاری ادراری

موارد مصرف :

  • پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه و مجاری ادراری
  • دفع سنگ ها و کریستال های ادراری  و کلیوی
  • کاهش درد و اسپاسم در بیماران سنگ کلیه
  • درمان کمکی در سوزش ، التهاب و عفونت مجاری ادراری

مکانیسم ا،ثر:

این فرآورده گیاهی به طور مستقیم موجب شل شدن عضله صاف مجاری ادراری شده و به علت مدر بودن ، دفع سنگ های ادراری را تا قطر ۷ میلی متر تسهیل می نماید و از طرفی از اشباع شدن عوامل سنگ ساز نیز جلوگیری می کند.

اثرات آنتی کلینرژیکی این محصول دردهای اسپاستیک مجاری ادرار ناشی از سنگ های کلیوی را برطرف می سازد و همچنان اثرات ضد میکروبی آن پیشگیری کننده و درمان کننده عفونت های ادراری ناشی از سنگ های کلیوی است.

نحوه و مقدار مصرف:

دوز و مقدار مورد نیاز، از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ لیکن این محصول را دقیقاً همانطور که پزشک به شما تجویز کرده است، استفاده نمایید. البته دوز معمول آن در موارد دفع سنگ‌های ادراری و کلیوی ۳۰ سی سی همراه با آب، سه نوبت در روزو به مدت یک ماه  و در موارد پیشگیری از تشکیل سنگ ۳۰ سی سی، ۲ تا ۳ نوبت در روز و سه بار در هفته میباشد.

در صورت مشکل بودن استفاده از این محصول به دلیل طبیعی بودن و عدم وجود طعم دهنده ، میتوان قبل از مصرف با مقداری آب و عسل طبیعی ترکیب بفرمائید.

موارد منع مصرف:

در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و کلیوی منع مصرف دارد.

در صورت حساسیت به هر یک از ترکیبات این محصول از مصرف آن خودداری فرمایید.

مصرف در دوران بارداری و شیردهی:

در دوران بارداری و شیردهی با مشورت پزشک معالج مصرف شود.

عوارض جانبی :

در مطالعات انجام شده عارضه خاصی گزارش نشده است.اما این فرآورده گیاهی می‌تواند باعث کاهش فشار خون در بیماران با فشار خون بالا شود.

تداخلات داروئی:

این فرآورده گیاهی با داروی وارفارین تداخل دارد.البته بهتر است، لیست تمام داروهایی که مصرف می‌کنید را با پزشکتان در میان بگذارید.

شرایط نگهداری:

دارو را در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه دارید.

موارد هشدار و احتیاطات ویژه حین مصرف:

  • مصرف این دارو در درازمدت توصیه نمی شود.
  • در مواردی که سنگ به اندازه ای بزرگ است که باعث انسداد می شود و یا در حالات اورژانسی، قابل توصیه نمی باشد.
  • در کودکان با دیورز زیاد باید مانیتورینگ انجام شود.