عنوان مقاله:

آشنایی با محصول صبورا فت

معرفی محصول:

صبورا فت ( (Blood fat reduce یک کمپلکس گیاهی منحصر به فرد و ۱۰۰ درصد طبیعی می باشد که به منظور کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون در شرکت بهارستان صنوبر طراحی و تولید گردیده است.

این فرآورده گیاهی، مجموعه بسیار کامل و جامعی از کلیه ترکیبات گیاهی موثر در کاهش پروفایل چربی خون میباشد که در فرآورده های دارویی مختلف و طب سنتی ، از دیرباز کاربرد داشته است.

مواد موثره:

این کمپلکس گیاهی حاوی ۱۹ گیاه مختلف میباشد که از مهمترین آن به Anethum graveolens ،Carum carvi ،Coriandrum sativum،Chamaemelum nobile،Mentha pulegium ،Tribulus terrestris ، Zingiber officinaleو  Cichorium intybusمیتوان اشاره کرد.

همچنین می توان از ترکیبات موثره آن ترکیبات فنلی از قبیل  تیمول و کارواکرول ، کاروتنوئید ها ، فلاونوئید ها ، ساپونین ها ، استرول ها ، آلکالوئید ها ، تانن ها ، پکتین  ، اسید‌های مختلف مانند اسید لینولئیک، اسید اولئیک، اسید پالمیتیک، اسید گلیسیرتینیک  ، دی کارون ، لیمونن ، روغن مانتول ، سینامالدهید ، اینولین و عناصر و مواد معدنی ضروری را نام برد.

گروه درمانی:

کاهنده چربی خون

موارد مصرف :

  • کاهش کلسترول و تری گلیسیرید
  • پیشگیری و درمان آترواسکلروز
  • درمان کولیک‌های صفراوی

مکانیسم اثر:

این فرآورده گیاهی با مکانیسمهای مختلف از جمله انبساط عروق ، اثرات آنتی اکسیدانی و خنثی کننده رادیکال های آزاد ، کاهش سنتز اسیدهای چرب  و کلسترول ، افزایش ترشح اسید های صفراوی وکاهش جذب چربی ، اثرات محافظتی در سیستم قلبی عروقی ، افزایش دفع  چربی و ترکیبات مورد نیاز برای سنتز کلسترول  ، میتواند باعث اثرات مثبت درمانی شود.

نحوه و مقدار مصرف:

دوز و مقدار مورد نیاز، از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ لیکن این محصول را دقیقاً همانطور که پزشک به شما تجویز کرده است، استفاده نمایید. البته دوز معمول مصرف آن ۳۰ سی سی بعد از شام میباشد که در صورت تمایل میتوانید قبل مصرف با مقداری آب و عسل طبیعی ترکیب نمایید.

موارد منع مصرف:

در صورت حساسیت به هر یک از ترکیبات این محصول از مصرف آن خودداری فرمایید.

مصرف در دوران بارداری و شیردهی:

استفاده از این محصول در دوران و شیر دهی توصیه نمیشود.

عوارض جانبی :

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند و یکسری از عوارض نیز بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو رفع میشود .البته در مطالعات انجام شده عارضه خاصی گزارش نشده است.

تداخلات داروئی:

تداخلات دارویی ممکن است عملکرد و تأثیر داروها را تغییر دهد یا باعث افزایش ریسک بروز عوارض جانبی آنها شود. بنابراین بهتر است، لیست تمام داروهایی که مصرف می‌کنید را با پزشکتان در میان بگذارید.

شرایط نگهداری:

دارو را در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه دارید.

موارد هشدار و احتیاطات ویژه حین مصرف:

این محصول را به طور منظم و هرروز راس ساعات مشخصی مصرف کنید تا بیشترین نتیجه از آن را دریافت نمایید .

معمولاً درمان با این محصول طولانی مدت می‌باشد طول دوره درمان را کامل نمایید. مصرف دارو را حتی اگر احساس خوبی دارید ادامه دهید. بیشتر افراد مبتلا به کلسترول بالا یا تری گلیسیرید احساس بیماری نمی‌کنند.