عنوان مقاله:

آشنایی با محصول شوگر فیت

معرفی محصول:

 Blood sugar reduce شوگر فیت یک کمپلکس گیاهی منحصر به فرد و ۱۰۰ درصد طبیعی می باشد که به منظور کاهش و کنترل قند خون در شرکت بهارستان صنوبر طراحی و تولید گردیده است.

 این فرآورده گیاهی مجموعه بسیار کامل و جامعی  از کلیه ترکیبات گیاهی موثر در کنترل دیابت و عوارض آن میباشد که در فرآورده های دارویی مختلف و طب سنتی ، از دیرباز کاربرد داشته است.

مواد موٍثره:

این کمپلکس  گیاهی حاوی ۱۵ گیاه مختلف است که اهم آن  شامل Coriandrum sativum ،teucrium polium ، Cinnamomum verum ، Chamaemelum nobile ، Trigonella foenum-graecum،Tribulus terrestri ،Cichorium  intybus ،Arctium lappa،Urtica dioica،Allium sativum و Fumaria officinalis،Urtica dioica و Achillea millefolium میباشد.

 از مهمترین گروه ترکیبات موثره آن میتوان به آلکالوئید ها، پلی فنل‌ها  ، فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها، فیتواستروئیدها ، تانن‌ها ، مونوترپنها،پلی استیلنها، آمین‌ها، اسید آرکتیک، اسید پروپیونیک، اسید بوتیریک ، اسید لوریک، اسید استئاریک، اسید پالمیتیک،  پلی‌فنولیک اسید ، فوماریک اسید ،اینولین، آشیلین، سینامالدئید ، برنول، سینئول، ترپینول ، لینالول ، کوریاندرول ،ساپونین ، آلیسین  ،  کوِئرستین ، آپیژنین،لوتئولین ،  سیتوستئول ، پلی ساکاریدها ، هورمون‌های گیاهی و عناصر و مواد معدنی ضروری اشاره نمود.

گروه درمانی:

درمان کمکی در بیماران مبتلا به دیابت نوع II

موارد مصرف :

  • کاهش و کنترل قند خون
  • جلوگیری از پیشرفت دیابت
  • کاهش عوارض بیماری دیابت
  • کاهش ریسک ابتلا به دیابت در افراد مبتلا به قند خون بالا
  • کاهش وزن

مکانیسم اٍثر:

این فرآورده گیاهی با دو مکانیسم به روند درمان دیابت نوع دو کمک می کند.

اول اینکه با داشتن قوی ترین آنتی اکسیدان ها و ترکیبات مؤثر باعث افزایش جذب گلوکز توسط سلول ها و کاهش سطح قند خون میشوند(چون آنتی اکسیدان ها بهترین راه برای کنترل قند خون و استرس اکسیداتیو هستند ) و همچنان با مهارفعالیت آنزیم آلفا-گلوکوزیداز مقاومت سلول های بدن به انسولین را کاهش می دهند و البته مقداری از اثرات هایپو گلایسمیک خود را نیز با کاهش جذب روده ای گلوکز انجام میدهد.

دوم اینکه با تحریک سلول های بتا لوزالمعده ، ترشح انسولین را افزایش می دهد.

نحوه و مقدار مصرف:

دوز و مقدار مورد نیاز وابسته به نوع و شدت بیماری فرد ، متفاوت است؛ لیکن این محصول را دقیقاً همانطور که پزشک به شما تجویز کرده است، استفاده نمایید. البته دوز معمول مصرف آن ۳۰ سی سی بعد از هر وعده غذایی میباشد.

موارد منع مصرف:

مصرف این فراورده برای کودکان توصیه نمی شود.

مصرف در دوران بارداری و شیردهی:

از مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی خودداری نمایید.

عوارض جانبی :

در صورت رعایت دوز درمانی ، هیچ عارضه جانبی گزارش نشده است .

تداخلات داروئی:

در صورت مصرف همزمان و مخصوصا طولانی مدت این فرآورده با داروهای پایین آورنده قند خون، چربی خون و فشار خون دارای تداخل مثبت  میباشد. بنابراین بهتر است با احتیاط و با مشورت پزشک و داروساز مصرف شود.

شرایط نگهداری:

دارو را در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه دارید.

موارد هشدار و احتیاطات ویژه حین مصرف:

  • چنانچه در میزان قند خون بیمار کاهش شدیدی بوجود آمد، استفاده از توت خشک و خرما توصیه می شود.
  • در صورت استفاده از داروهای دیگر پایین آورنده قند خون از قطع ناگهانی آن داروها خودداری شود
    و تدریجا با بررسی سطح قند خون از مصرف داروها کاسته شود.
  • در شروع درمان، کمترین دوز مصرف شود و در صورت نیاز، به تدریج تا حداکثر مجاز  دوز افزوده شود.